Tuur’s blog

  • u bent de

    • 18,005 ste bezoeker
  • archief

de waarheid komt uit een opnieuw kind geworden mond

Posted by tuuruyttenhove op september 2, 2008

We schrijven enkele weken terug. Uw held, ik dus, was weer eens aan het werk.
Ik stap een appartement binnen en daar staan 2 bommakes te wachten op “t’gazetske van den bond” want dat was al een tijdje niet meer bezorgd (het werd ook gewoon niet bezorgd in de vakanties.)
Dus subtiel aanpakken dacht uw schrijvende.

-Dag dames. Mooi weertje hé

-Moh Mariette, moe nu ne keer kijken wa ne jonge facteur (met mijn 25 lentes begint dat als compliment toe te komen.)

-Jawadde Suzanne, das een jobstudentje zeker

-Nee hoor dames, Ik werk wel al een tijdje bij de post.

-En tis een schonen he mariette. (ze zijn oud maar vrouwelijk, gaat door mijn hoofd)

-Een vreet schonen (YES, ik heb het nog)

…..

-Zo, dames, de post zit erin, blijkbaar geen krantjes vandaag, ik wens u nog een prettige dag.

-gade ons nu al verlaten, zo ne facteur willen we wel wat langer naar kijken hoor. (ok dit begint genant te worden maar het vleit me)

Ik stap de deur uit en hoor iets achter me.

…..

Was dat nu een krakende deur of zeiden de dames echt: “tja een mens moet toch iets zeggen he”?

2 Reacties to “de waarheid komt uit een opnieuw kind geworden mond”

  1. Stijn said

    Vlugvlug, verdring dat laatste en ga voor de krakende deur!! 😀

  2. sebastien said

    ja, euhm, het is bij de jonge mokken da je moet scoren e, slimmen!

Geef een reactie

 
